24 d’abr. 2014

Mones de Pasqua / Monas de Pascua

Ha passat la Setmana Santa i és temps de les Mones de Pasqua. Jo no sóc padrina, però la meva parella sí, i cada any estic encantada de fer-li la mona. A banda, aquest any m'han encarregat fer-ne dues, una de la Hello Kitty i una de Tom i Jerry.

Ha pasado la Semana Santa y es tiempo de Monas de Pascua. Yo no soy madrina, pero mi pareja es padrino de mi sobrina, y cada año estoy encantada de hacerle la mona. A parte, este año me han encargado hacer dos monas más, una de Hello Kitty y una de Tom y Jerry.



La de la Hello Kitty era un Sacher en forma de cor amb mermelada de maduixa i decorada amb 6 ous de xocolata amb llet, bombons de xocolata blanca i candy melts de maduixa i cireres, i una Hello Kitty 2D delineada amb xocolata negra i farcida de xocolata blanca i candy melts com els bombons. 

Per ser la primera vegada que toco la xocolata estic contenta amb el resultat! :D

La de Hello Kitty era un Sacher con forma de corazón con mermelada de fresa y decorada con 6 huevos de chocolate con leche, bombones de chocolate blanco y candy melts de fresa y cereza, y una Hello Kitty 2D delineada con chocolate negro y rellena de chocolate blanco y candy melts como los bombones.

Para ser la primera vez que toco el chocolate estoy contenta con el resultado! :D





Les altres dues mones les he construït sobre un pastís Sant Marc. La dels meus nebots amb dues figures de plàstic (comprades) i l'altre amb figuretes de Tom i Jerry fetes per mi amb fondant. Em vaig tornar boja buscant algun tutorial per internet, i al final els vaig anar fent seguint la forma de les figuretes de plàstic d'una foto que vaig trobar.

I sobretot ous de xocolata i moltes plumes!!!!

Las otras dos monas las he construido sobre una tarta San Marcos. La de mis sobrinos con dos figuras de plástico (compradas) y la otra con figuras de Tom y Jerry modeladas por mi con fondant. Me volví loca buscando algún tutorial por internet, y al final las hice siguiendo la forma de las figuritas de plástico de una foto que encontré.

Y sobretodo con huevos de chocolate y muchas plumas!!!!





Espero que hagueu gaudit de la Setmana Santa!!! Jo ho he fet!!! :D

Espero que hayáis disfrutado de la Semana Santa!!! Yo lo he hecho!!! :D


19 d’abr. 2014

Pastís cargol / Tarta caracol

Ja fa uns quants dies que vaig entregar aquest pastís, però us volia explicar com va anar el Pastís Cargol :D

Quan va venir la Sònia, una gran amiga i em va demanar un pastís personalitzat relacionat amb els cargols, primer vaig pensar "ostres, que original!" i de seguida em va venir al cap fer aquest disseny, tenia tot el necessari per fer-ho i seria una sorpresa molt divertida per la seva sogra, La Cargola.

Ya hace unos días que entregué esta tarta, pero os quería explicar como fue la tarta caracol :D

Cuando vino Sònia, una gran amiga y me pidió una tarta personalizada relacionada con los caracoles, primero pensé "ostras, qué original!" y en seguida me vino a la cabeza hacer este diseño, tenía todo lo necesario para hacerla y sería una sorpresa muy divertida para su suegra, La Cargola.


Tenia dos requisits més, havia de ser sense gluten i sense xocolata, perquè diverses persones de la família tenen intoleràncies. Aquí em va venir la idea d'utilitzar buttercream, una crema basada en mantega i sucre, en comptes de ganache, que es basa bàsicament en xocolata i nata líquida, per farcir i cobrir el pastís. 

És el primer cop que faig un pastís així, semi esculpit, amb dues parts, el cos i la closca, i no sabia com em quedaria, però sempre està bé arriscar, tirar-se a la piscina per poder avançar i aprendre.

Tenía dos requisitos más, tenía que ser sin gluten y sin chocolate, porqué varias personas de la familia tenían intolerancias. Aquí me vino la idea de utilizar buttercream, una crema basada en mantequilla y azúcar, en vez de ganache, que se basa en chocolate y nata líquida, para rellenar y cubrir la tarta.

Es la primera vez que hago una tarta así, semiesculpida, con dos partes, el cuerpo y la caracola, y no sabía como me quedaría, pero siempre está bien arriesgar, tirarse a la piscina para poder avanzar y aprehender.


Per la closca vaig utilitzar un motllo de dues semiesferes, que després vaig unir amb una base de cartró entre les dues parts, i pel cos vaig fer una base cuadrada i la vaig tallar amb la forma un cop farcida, però encara sense cobrir. 

Per fer el cartell, vaig comprar cartellets de fusta i li vaig enganxar un tros de fondant negre i amb un pinzell petit i pintura alimentaria blanca de la marca Wilton vaig fer el dibuix.

Para la caracola utilicé un molde de dos semiesferas, que después uní con una base de cartón entre las dos partes, y para el cuerpo hice una base cuadrada y la tallé con la forma una vez rellena, pero aún sin cubrir con buttercream.

Para el cartel, compré cartelitos de madera y le pegué un trozo de fondant negro y con un pincel pequeño y pintura alimentaria blanca de la marca Wilton hice el dibujo y las letras.


La sorra está feta amb galetes sense gluten triturades i enganxades a la base amb cola alimentaria (CMC (carboximetilcelulosa) i aigua).

La arena está hecha con galletas sin gluten trituradas y pegadas a la base con cola alimentaria (CMC (carboximetilcelulosa) y agua).



Els dos cargolets del cartell representen els dos fills de La Cargola, que l'estimen amb bojeria. Gràcies al seu fill Quim i a la seva jove Sònia per l'encàrreg. Me n'alegro que us agradés a tots! :*

Los dos caracolillos del cartel representan los dos hijos de La Cargola, que la quieren con locura. Gracias a su hijo Quim y a su nuera Sònia por este súper encargo. Me alegro que os gustase a todos!! :*
© La Llaminera
Maira Gall