14 d’oct. 2013

Sant Marc / San Marcos

Bon dia!

Avui us ensenyaré un dels pastissos que més m'agraden, es tracta del típic pastís de pastisseria de tota la vida, el Sant Marc, de nata, de trufa o de nata i trufa amb sucre cremat per damunt. M'encanta!!! La barreja del fred i suau de la nata amb el dolç i cruixent del sucre cremat, és deliciós! 

Doncs l'he fet un parell de vegades amb nata, per l'aniversari del meu cunyat al març i pel bateig dels meus nebots a l'abril. La veritat és que és un pastís laboriós, o com a mínim que té uns quants passos: fer la base, fer l'almíbar, muntar la nata, muntar-ho i cremar el sucre, però val la pena el resultat final.

Sant Marc bateig

En el cas del bateig, vaig decorar-lo amb dues sabatetes de fondant, una blava i una rosa, perquè els meus nebots són un nen, en Marc, i una nena, la Leire, bessons. La plantilla i el pas a pas per les sabates la vaig treure de Pinterest, en podeu trobar moltíssimes de diferents i molt divertides.


Pollito niñaPollito niño

Com a decoració de la mona vaig decidir posar un pollet dins de cada sabata, un de groc (la gallina) i un amb ratlles vermelles (el gall), un ou de porexpan pintat amb un llacet i uns plomalls de colors.

Zapatitos

Pel Sant Marc de l'aniversari del meu cunyat em vaig decidir per una decoració més tradicional, amb flors de nata muntada coronades amb algunes boletes de xocolata i lletres de xocolata negra per a la dedicatòria. La foto no és massa bona perquè està feta amb el móbil.

Sant Marc tradicional

En breu penjaré la recepta amb tots els passos a seguir a la pestanya Receptes del bloc.

Que tingueu bona setmana!!!
_________________________________________________________________________________________________________

Buenos días!

Hoy os enseñaré uno de los pasteles que más me gustan, se trata del típico pastel de pastelería de toda la vida, el San Marcos, de nata, de trufa o de nata y trufa con azúcar quemado por encima. Me encanta!!! La mezcla del frío y suave de la nata con el dulce y crujiente del azúcar quemado, es delicioso!

Pues lo he hecho un par de veces con nata, para el cumpleaños de mi cuñado en marzo y para el bautizo de mis sobrinos en abril. La verdad es que es un pastel muy laborioso, o como mínimo con unos cuantos pasos: hacer la base, hacer el almíbar, montar la nata, montar el pastel y quemar el azúcar, pero vale la pena el resultado final.

En el caso del bautizo, lo decoré con dos zapatos hechos de fondant, uno azul y otro rosa, porqué mis sobrinos son un niño, Marc, y una niña, Leire, mellizos. La plantilla y el paso a paso de los zapatos los saqué de Pinterest, donde podéis encontrar muchísimas diferentes y muy divertidas.

Para el San Marcos del cumpleaños de mi cuñado me decidí por una decoración más tradicional, con flores de nata montada coronadas con bolitas de chocolate y letras de chocolate negro para la dedicatoria. La foto no es demasiado buena ya que la hice con el móvil.

En breve colgaré la receta con todos los pasos a seguir en la pestaña Recetas del blog.

Que tengáis una buena semana!!!

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada

© La Llaminera
Maira Gall